Ontwikkelt creativiteit in Onderwijs
Edu·catie
MoedersMooistes:
Stimuleert Creativiteit
in het Onderwijs
Bij Moeders Mooistes bieden we trainingen en begeleiding aan voor schoolteams en leerkrachten, met als doel de creativiteit te bevorderen tijdens de beeldende vakken. MoedersMooistes deelt waardevolle inzichten en handvatten om de procesgerichte creativiteit van leerlingen te stimuleren.
Daarnaast hebben we een inspirerend aanbod van cultuureducatie voor leerlingen. Van uitdagende eenmalige workshops tot langlopende (thematische) programma’s die kunnen aansluiten op methodes. Onze lessen zijn ontworpen om uit te proberen, creatieve processen belangrijk te maken en een blijvende liefde voor kunst en creativiteit te ontwikkelen.
Ontdek hoe Moeders Mooistes een positieve impact kan hebben op creatief onderwijs en de groei van leerlingen. Neem vandaag nog contact met ons op voor meer informatie en samenwerking.”
Leerlingen
MoedersMooistes heeft een workshop aanbod dat op scholen in elke groepen gegeven kan worden. Bekijk hier het aanbod.
Leerkrachten
Waardevolle inzichten en handvatten krijgen om de procesgerichte creativiteit te bevorderen?
MoedersMooistes kan je ondersteunen bij CMK trajecten en coaching voor leerkrachten
Schoolteams
Hoe maak je cultuureducatie ook echt een creatieve ervaring? Boek een inspiratiemiddag voor een studiedag of een teamtraining bij CMK trajecten, of hulp bij het creatiever uitvoeren van je (kunst)methode.
Culturele Instellingen
MoedersMooistes biedt op maat gemaakte workshops aan voor Culturele Instellingen. Op zoek naar een inspirerende, duurzame workshop om de creativiteit van jongeren te ontwikkelen?
MoedersMooistes:
Bevordert Creativiteit in samenwerking met:
MoedersMooistes
Visie op kunstvakken – Tessa Hoevers
Mijn visie op de kunstvakken is gericht op het stimuleren van creativiteit en zelfexpressie binnen heldere grenzen. Als kunstvakdocent hecht ik veel waarde aan het bevorderen van het proces, of dit nu in mijn eigen werk is of bij het begeleiden van kinderen. Dit betekent experimenteren, plezier hebben, en zelfs falen om ideeën bij te schaven en successen te boeken.
Ik beschouw het werk van kinderen als een voortdurend groeiproces, waarbij reflectie op het maakproces en de ervaringen van groot belang is. Mijn expertise omvat boetseren, tekenen en textiel, maar mijn enthousiasme strekt zich uit tot alle vormen van creatieve uitingen. Hierdoor ben ik breed inzetbaar.